A avea un intestin sanatos poate imbunatati sanatatea inimii, creste imunitatea si chiar poate aduce beneficii sanatatii mintale. A manca mai multe fructe este o modalitate usoara de a creste numarul de plante pe care le consumi intr-o saptamana pentru a-ti mentine bacteriile intestinale fericite – iar aceste 10 fructe ofera o multitudine de beneficii pentru sanatate la fiecare muscatura.

De la cresterea numarului de fibre pana la cresterea organismului cu vitamine si antioxidanti cruciali, iata fructele recomandate sa le consumati in fiecare saptamana, sustinute de experti si cercetari.

1. Afine

„Afinele sunt o putere nutritionala”, spune Lon Ben-Asher, MS, RD, LD/N, nutritionist la Pritikin Longevity Center. „Contin antocianine, care sunt flavonoide fitochimice care le confera o culoare albastra/violet si actioneaza ca antioxidanti care ucid radicalii liberi”.

Alaturi de antioxidantii care reduc inflamatia din organism, afinele sunt, de asemenea, bogate in numeroase vitamine si minerale, inclusiv vitamina C, vitamina K si mangan. Afinele sunt, de asemenea, o sursa bogata de fibre solubile, care sunt „importante in reducerea bolilor cardiovasculare si pentru a ajuta la reducerea varfului de glucoza la persoanele cu compromisuri ale zaharului din sange”, spune Ben-Asher.

2. Merele

„Merele au multe proprietati antiinflamatorii si antioxidante despre care s-a demonstrat ca reduc riscul multor boli cronice, cum ar fi bolile cardiovasculare, diabetul si cancerul din cauza compusilor polifenolici”, spune Ben-Asher. „[Sunt], de asemenea, bogate in fibre solubile si insolubile, care ajuta la sustinerea sanatatii gastrointestinale.”

Desi aceste fibre sunt diferite (fibrele solubile absoarbe apa si creeaza un gel care misca rapid alimentele prin tractul digestiv, in timp ce fibrele insolubile ajuta la inmultirea scaunului si faciliteaza mersul la baie), merele le contin pe ambele, ajutandu-te sa te simti plin. si saturat.

3. Portocale

In timp ce portocalele sunt cunoscute pentru ca sunt mai bogate in vitamina C, ele ofera, de asemenea, un set unic de nutrienti, inclusiv potasiu, fier, calciu, vitamina E si numeroase vitamine B. Vitamina C ajuta la formarea colagenului, care intarzie imbatranirea pielii si te mentine sa arati tanar. Pulpa de portocala are, de asemenea, un numar mare de polifenoli, care va ajuta sa va protejati celulele de deteriorare, conform unui studiu din 2019 publicat in PLoS One .

4. Prune uscate

Fructele uscate, in special prunele uscate, pot fi, de asemenea, o sursa benefica de nutrienti in dieta ta, . Prunele sunt cunoscute ca ajuta la digestia datorita continutului lor ridicat de fibre, ajutand la cresterea scaunului si facilitand accesul la baie. Prunele contin, de asemenea, o cantitate mare de vitamina K, care ajuta la dezvoltarea anumitor proteine ​​necesare pentru coagularea sangelui si formarea oaselor; studiile arata ca consumul de prune uscate ajuta la prevenirea sau amanarea pierderii osoase.

5. Zmeura

Dintre toate fructele, zmeura este cunoscuta pentru ca are una dintre cele mai mari cantitati de fibre, continand 8 grame per cana, ceea ce reprezinta 32% din valoarea ta zilnica. Obtinerea unei cantitati suficiente de fibre in dieta ta este importanta pentru gestionarea greutatii, reducerea riscului de boli de inima si diabet, mentinerea microbiomul intestinal sanatos si mentinerea nivelului de zahar din sange constant. Zmeura este, de asemenea, cunoscuta pentru ca este o sursa bogata de magneziu, care ajuta la reglarea numeroaselor functii ale corpului, cum ar fi sinteza proteinelor, functia musculara si nervoasa, controlul zaharului din sange si tensiunea arteriala, conform National Institutes of Health.

6. Mure

Murele sunt la fel de bogate in fibre ca si zmeura, cu aproape 8 grame per cana, conform USDA. Cu toate acestea, murele sunt cunoscute pentru ca sunt o sursa mai bogata de antioxidanti, mangan, cupru, vitamina A, vitamina E si vitamina K. La fel ca afinele, murele contin si antociani.

7. Banane

„Bananele sunt bogate in fibre alimentare, care ajuta la mentinerea alimentelor in stomac mai mult timp, reducand foamea si mentinandu-va satul, contribuind astfel la o mai buna gestionare a greutatii si la reducerea riscului de obezitate”, a spus Ben-Asher. „[Au], de asemenea, foarte bogate in potasiu, care este un electrolit necesar organismului si s-a dovedit a fi un factor major in controlul tensiunii arteriale si in reducerea riscului de accident vascular cerebral atunci cand [in combinatie cu un] aport redus de sodiu”.

8. Rosii

In timp ce rosiile sunt de obicei asociate cu legume, deoarece le consumam de obicei in preparate sarate, ele sunt considerate un fruct – si ar trebui cu siguranta incorporate in planul tau de alimentatie sanatoasa. Impreuna cu o explozie de vitamina A, rosiile sunt cunoscute pentru ca sunt o sursa puternica de licopen – un alt antioxidant puternic care poate ajuta la eliminarea radicalilor liberi si la reducerea riscului de a dezvolta boli cronice.

9. Pepene verde

Pe langa faptul ca are o cantitate mare de licopen, pepenele verde este considerat unul dintre cele mai hidratante fructe – 92% din carnea de pepene este apa. Desi numai acesta este un motiv excelent pentru a te bucura de acest fruct (mai ales in lunile fierbinti de vara), consumul de pepene verde poate ajuta si la ameliorarea durerilor musculare dupa exercitii fizice, datorita continutului sau de potasiu. In plus, pepenele verde este unul dintre cele mai bune fructe pentru a sustine tensiunea arteriala sanatoasa.

10. Avocado

„Avocado este bogat in vitamine solubile in grasimi, cum ar fi vitamina E si K, care ajuta la mentinerea sanatatii pielii, parului, unghiilor si permeabilitatii membranei celulare, precum si vitamine solubile in apa, cum ar fi vitamina C si multe vitamine B care ajuta la sustinerea sanatatii. sistemul imunitar si sanatatea oculara”, spune Ben-Asher. „Sunt, de asemenea, surse excelente de grasimi omega-3 sanatoase, polinesaturate si grasimi mononesaturate, care sunt folosite pentru a inlocui grasimile saturate, s-a dovedit ca reduc bolile cardiovasculare si imbunatatesc controlul zaharului din sange”.

Un studiu din 2022 publicat in Jurnalul Asociatiei Americane a Inimii a constatat, de asemenea, ca consumul de avocado poate fi benefic pentru scaderea nivelului de colesterol LDL („rau”), ajutand la mentinerea curata a arterelor si beneficiind in mod pozitiv sanatatea inimii.