Iata 11 beneficii bazate pe stiinta ale bananelor pentru sanatate. Bananele contin o cantitate suficienta de carbohidrati, apa, fibre si antioxidanti, dar putine proteine ​​si fara grasimi.

O banana medie contine:

  • Calorii: 112
  • Grasimi: 0 grame (g)
  • Proteine: 1 g
  • Carbohidrati: 29 g
  • Fibre: 3 g
  • Vitamina C: 12% din valoarea zilnica (DV)
  • Riboflavina: 7% din DV
  • Folat: 6% din DV
  • Niacina: 5% din DV
  • Cupru: 11% din DV
  • Potasiu: 10% din DV
  • Magneziu: 8% din DV

Bananele sunt bogate in fibre solubile. In timpul digestiei, fibrele solubile se dizolva in lichid pentru a forma un gel. Acest lucru poate contribui, de asemenea, la textura ca un burete a unei banane.

Bananele necoapte (verzi) contin si amidon rezistent, un tip de fibre pe care corpul tau nu le digera.

Impreuna, aceste doua tipuri de fibre pot ajuta la moderarea nivelului de zahar din sange dupa mese si la reglarea poftei de mancare, incetinind golirea stomacului.

Aceasta inseamna ca, in ciuda continutului lor mai mare de carbohidrati, bananele nu pot provoca cresteri majore ale nivelului de zahar din sange la persoanele care nu au diabet.

Cu toate acestea, pentru cei care au diabet, consumul unei portii mari intr-o singura sedinta poate duce la cresterea prea mare a glicemiei, asa ca cel mai bine este sa ramaneti la o banana odata.

Fibrele alimentare au fost legate de multe beneficii pentru sanatate, inclusiv o digestie imbunatatita.

Amidonul rezistent, tipul de fibre gasite in bananele necoapte, este un prebiotic. Prebioticele scapa de digestie si ajung in intestinul gros, unde devin hrana pentru bacteriile benefice din intestin (probiotice).

In plus, pectina – o fibra gasita atat in ​​bananele coapte, cat si in cele necoapte – poate ajuta la prevenirea constipatiei si la inmuierea scaunelor.

Unele studii pe eprubeta sugereaza chiar ca pectina poate ajuta la protejarea impotriva cancerului de colon, desi sunt necesare cercetari suplimentare la oameni pentru a afla mai multe despre acest posibil beneficiu.

Niciun studiu nu a investigat direct efectele bananelor asupra pierderii in greutate. Cu toate acestea, bananele au mai multe atribute care le-ar putea face un aliment prietenos cu pierderea in greutate.

Bananele au relativ putine calorii – putin peste 100 de calorii intr-o banana medie – dar sunt hranitoare si satioase.

Sunt, de asemenea, pline cu fibre alimentare si amidon rezistent, ceea ce va poate ajuta sa va simtiti satul mai mult si, prin urmare, sa reduceti frecventa si dimensiunea meselor.

Daca doriti sa includeti bananele necoapte in dieta dvs., incercati sa le folositi asa cum ati folosi patlagina.

Potasiul este un mineral care este vital pentru sanatatea inimii si in special pentru gestionarea tensiunii arteriale. Cu toate acestea, putini oameni primesc suficient potasiu in dieta lor.

Bananele sunt o sursa excelenta de potasiu, o banana medie oferind 10% din DV.

O dieta bogata in potasiu ar putea ajuta la scaderea tensiunii arteriale, reducand riscul de hipertensiune arteriala. Un studiu din 2017 pe soareci sugereaza, de asemenea, ca potasiul poate reduce riscul de boli de inima cu 27%.

In plus, bananele contin 8% din DV pentru magneziu, un alt mineral important pentru sanatatea inimii.

Deficienta de magneziu (hipomagnezemie) poate fi legata de un risc crescut de boli de inima, tensiune arteriala crescuta si niveluri ridicate de grasimi in sange. Prin urmare, este esential sa obtineti suficient din acest mineral fie din dieta dumneavoastra, fie din suplimente.

Fructele si legumele sunt surse excelente de antioxidanti dietetici, iar bananele nu fac exceptie.

Contin mai multe tipuri de antioxidanti puternici, inclusiv flavonoide si amine. Acesti antioxidanti sunt legati de multe beneficii pentru sanatate, cum ar fi un risc redus de boli de inima si degenerescenta maculara.

Antioxidantii ajuta la prevenirea daunelor oxidative ale celulelor cauzate de radicalii liberi. Daca nu consumati destui antioxidanti, radicalii liberi se pot acumula in timp si pot provoca daune daca nivelurile lor devin suficient de ridicate in corpul dumneavoastra.

Fibrele solubile din banane va pot ajuta sa va mentineti satul, adaugand volum sistemului digestiv si incetinind digestia.

In plus, bananele au un continut relativ scazut de calorii pentru dimensiunea lor.

Combinate, continutul scazut de calorii si continutul ridicat de fibre al bananelor le fac o gustare mai satioasa decat alte optiuni, cum ar fi gustarile procesate sau in cutie cu zahar.

Proteinele sunt satioase, dar bananele au un continut scazut de acest macronutrient. Pentru o gustare care reduce foamea, puteti incerca sa mancati o banana feliata cu un aliment bogat in proteine, cum ar fi iaurtul grecesc sau sa amestecati o banana intr-un shake de proteine.

Rezistenta la insulina este un factor de risc semnificativ in mai multe boli cronice, inclusiv diabetul de tip 2.

Studiile sugereaza ca consumul regulat de amidon rezistent poate imbunatati sensibilitatea la insulina, facandu-va corpul mai receptiv la insulina, hormonul care regleaza zaharul din sange.

Dar sunt necesare mai multe cercetari pentru a investiga modul in care amidonul rezistent din banane ar putea afecta sensibilitatea la insulina.

Potasiul este vital pentru functionarea sanatoasa a rinichilor si pentru reglarea tensiunii arteriale.

Fiind o sursa alimentara excelenta de potasiu, bananele ar putea fi deosebit de benefice pentru a va mentine rinichii sanatosi.

Un studiu din 2019 care a inclus peste 5.000 de persoane cu boala cronica de rinichi in stadiu incipient a asociat potasiul cu o tensiune arteriala scazuta si o progresie mai lenta a bolii renale.

Cu toate acestea, unele persoane care au o boala de rinichi in stadiu avansat sau care fac dializa trebuie sa-si restrictioneze aportul de potasiu. Daca va incadrati in una dintre aceste categorii, discutati cu un profesionist din domeniul sanatatii inainte de a va mari aportul de potasiu.

Bananele sunt uneori denumite hrana perfecta pentru sportivi. Acest lucru se datoreaza in mare parte continutului lor de carbohidrati usor digerati impreuna cu potasiu si magneziu, care actioneaza ca electroliti.

Pierdeti electroliti prin transpiratie in timpul exercitiilor intense. Reaprovizionarea corpului cu potasiu si magneziu dupa transpiratie poate reduce durerile si crampele musculare legate de efort.

Lipsesc cercetari specifice asupra efectelor bananelor asupra performantei la exercitii fizice, crampe si recuperare la efort. Dar bananele pot oferi o nutritie excelenta inainte, in timpul si dupa exercitiu.

Bananele nu sunt doar sanatoase si gustoase, ci si convenabile.

Sunt un adaos excelent la iaurt, cereale sau smoothie-uri si functioneaza bine ca topping pentru paine prajita cu cereale integrale cu unt de arahide. Le puteti folosi chiar si in locul zaharului la coacere si la gatit.

Bananele sunt, de asemenea, usor de transportat si sunt de obicei bine tolerate si usor de digerat. Tot ce trebuie sa faci este sa le decojesti si esti gata.

Este bine sa mananci o banana in fiecare zi?

Bananele sunt fructe sanatoase, delicioase si versatile. Sunt pline de nutrienti care ar putea ajuta la prevenirea constipatiei, la imbunatatirea sanatatii digestive si intestinale si la promovarea refacerii dupa o activitate intensa.

Consumul unei banane pe zi va oferi:

  • 12% din DV pentru vitamina C
  • 10% din DV pentru potasiu
  • 8% din DV pentru magneziu

A manca o banana pe zi este o optiune sanatoasa. Dar, deoarece majoritatea caloriilor din banane provin din carbohidrati, consumul de prea multe banane poate duce la un aport ridicat de zahar, ceea ce ar putea duce la hipertensiune arteriala.

Care sunt beneficiile consumului de banane?

Bananele sunt un fruct hranitor, cu continut scazut de calorii, care poate ajuta:

  • imbunatateste nivelul zaharului din sange
  • previne constipatia
  • imbunatateste sanatatea intestinului, a rinichilor si a inimii
  • ajuta la pierderea in greutate
  • te face sa te simti plin
  • sprijina recuperarea dupa exercitiu

Care este cel mai bun moment pentru a manca banane?

Bananele sunt un aliment obisnuit pentru micul dejun, deoarece sunt hranitoare, satioase si usor de mancat.

Cu toate acestea, deoarece bananele sunt bogate in carbohidrati, acestea pot creste nivelul zaharului din sange la persoanele cu diabet de tip 2. Asocierea unei banane cu un aliment bogat in proteine ​​si grasimi, cum ar fi iaurtul grecesc, poate fi mai benefica.

Bananele sunt un fruct popular cu multe beneficii potentiale pentru sanatate.

Acestea va pot imbunatati digestia si sanatatea inimii, datorita continutului lor de fibre si antioxidanti. In plus, ele pot sprijini pierderea in greutate, deoarece sunt relativ sarace in calorii, dense in nutrienti si satioase.

Atat bananele coapte (galbene), cat si bananele necoapte (verzi) va pot satisface pofta de dulce si va pot ajuta sa va mentineti sanatos.