Adesea, ne preocupa doar sa ne satisfacem papilele gustative si sa nu ne pese de sanatatea si nutritia noastra. Dar, din pacate, alimentele nesanatoase si convenabile pe care le consumam zilnic pentru a reduce timpul si efortul de gatit din programul nostru incarcat reprezinta o amenintare de neimaginat pentru corpul nostru si starea de bine.

De aceea, in acest articol, dorim sa discutam despre importanta consumului de alimente sanatoase pentru vitalitate si longevitate.

S-ar putea sa-ti fie putin dificil sa treci cu totul la o dieta sanatoasa dupa ce ai consumat alimente nesanatoase pentru o lunga perioada de timp, dar cu putina rabdare, atentie, ingrijire de sine si efort, te vei obisnui si, in cele din urma, te vei obisnui cu o dieta sanatoasa. viata. Derulati in jos pentru a afla care sunt aceste alimente si cum va beneficiaza, facandu-va corpul sanatos si in forma. Continua!

Efectele obiceiurilor alimentare gresite

Un efect imediat al alegerii gresite a alimentelor asupra sanatatii noastre este cresterea excesiva in greutate intr-un interval scurt de timp sau obezitatea. Urmeaza probleme precum diabetul, bolile de inima, hipertensiunea arteriala, oasele slabe sau poate chiar dezvoltarea lenta a creierului, pierderea memoriei etc. Bunastarea ta depinde de alimentele pe care le consumi. Deci, este imperativ sa mananci sanatos si sa mananci corect pentru a ramane sanatos.

Consumul de alimente nesanatoase va poate afecta si nivelul de energie. S-ar putea sa va simtiti obosit, somnoros si obosit mai des atunci cand consumati alimente grase si zaharoase.

Ce este alimentatia sanatoasa?

Mancarea sanatoasa nu inseamna sa ai doar mese fierte, sa mananci mai putin sau sa spui nu grasimilor. Obiceiurile alimentare sanatoase presupun trecerea la o dieta bine echilibrata, hranitoare, adica sa mananci totul in cantitatea potrivita si la momentul potrivit si cu combinatia potrivita. Mentinerea unui echilibru in consumul tau de alimente si consumul moderat te va ajuta pe termen lung. Nu exclude complet grasimile si nu exagera cu fibrele si proteinele! De asemenea, amintiti-va ca copiilor ar trebui sa li se ofere o combinatie de toate tipurile de alimente, deoarece aceasta este varsta pentru dezvoltarea fizica si mentala.

De ce ar trebui sa mancam alimente sanatoase?

O familie care se bucura de mancare sanatoasa

Iata motivele pentru care este important sa mananci sanatos:

  • Ceea ce mancam ofera organismului nostru toti nutrientii esentiali. Acest lucru ofera corpului nostru cantitatea potrivita de energie pentru a ne desfasura munca zilnica. Si toti acesti nutrienti provin doar din alimente sanatoase, nu din orice si tot ce mancam.
  • Este nevoie de mancare sanatoasa pentru a stimula hormonii de crestere care ne vor creste inaltimea treptat cu varsta.
  • Hrana sanatoasa si bogata in nutrienti este, de asemenea, necesara pentru functionarea sistemului nostru si pentru o alimentatie adecvata. Toti nutrientii derivati din alimente sanatoase declanseaza celulele corpului si celulele creierului sa alerge si sa isi indeplineasca in mod activ sarcina.
  • Mancarea sanatoasa imbunatateste sistemul imunitar, ajutand la prevenirea bolilor. O imunitate puternica lupta impotriva tuturor bacteriilor si virusilor care cauzeaza boli.
  • In general, se recomanda eliminarea grasimilor din dieta noastra. Acest lucru este adesea gresit ca excluzand in totalitate chiar si grasimile sanatoase. Grasimile nesanatoase care nu ar trebui consumate se numesc saturate si grasimi trans. Grasimile mononesaturate, polinesaturate, acizii grasi omega 3 si omega 6 sunt foarte importanti pentru sanatatea noastra, la fel ca si proteinele si vitaminele. Aceste grasimi sunt stocate sub celulele pielii, care se transforma in energie necesara activitatilor fizice si mentale. Este important sa le includem in dieta noastra zilnica.
  • Mancarea sanatoasa va poate ajuta sa va mentineti un corp bine modelat, fara a cadea in capcana diabolica a problemelor legate de stilul de viata, cum ar fi cresterea in greutate sau obezitatea.

Iata o lista cu toate elementele diferite ale alimentelor si importanta lor pentru sanatatea noastra.

Diferiti nutrienti si importanta lor:

Beneficiile diferitelor legume bogate in nutrienti

Mancand o dieta echilibrata, obtinem toti nutrientii necesari pentru o viata sanatoasa. Acestea includ macronutrienti precum proteinele, carbohidratii, grasimile, vitaminele, mineralele, apa si fibrele.

Sa vedem in detaliu importanta tuturor acestor nutrienti in dieta noastra:

1. Proteine

Alimentele bogate in proteine, cum ar fi carnea si ouale, sunt esentiale pentru o sanatate buna

Un nutrient foarte important care ar trebui inclus in dieta noastra zilnica.

  • Proteinele sunt necesare pentru a construi tesuturi noi si a reinnoi tesuturile vechi.
  • Protejeaza muschii care sunt masa de tesut non-gras.
  • Proteinele sunt, de asemenea, necesare pentru producerea de enzime si hormoni care controleaza diferitele functii ale corpului nostru.

Oamenii care urmeaza o dieta ajung adesea sa evite aportul de proteine ​​din dieta lor fara constientizarea si educatia corespunzatoare. Acest lucru nu este foarte sanatos, deoarece poate slabi muschii, facandu-i predispusi la rani.

  • Toate produsele lactate
  • Carne
  • Peste
  • oua
  • Pulsuri
  • Soia

Alte surse de proteine ​​pe baza de plante sunt tofu, tempeh, edamame, fasole, seminte de canepa, spirulina, seitan, paine din boabe incoltite, spanac, broccoli, varza de Bruxelles, anghinare, spelta (cereale), seminte de chia, nectarine, guava, si mure.

2. Carbohidrati

Sursele supreme de energie pentru corpul tau, carbohidratii sunt furnizorii de energie pentru corpul tau.

  • Energia este necesara in cantitati mari la adolescenti si adulti.
  • Este esential pentru cresterea si dezvoltarea ta, pentru a creste rata metabolica si te ajuta sa ramai activ pe tot parcursul zilei.
  • Aportul de cantitati suficiente de carbohidrati in alimente previne conversia proteinelor in grasimi.
  • Cartofi
  • Paine
  • Diverse cereale si cereale

3. Grasime:

Alimentele bogate in grasimi precum carnea, branza, laptele si migdalele sunt esentiale pentru o sanatate buna

Scapa de ideea gresita ca nu ai nevoie de grasimi in dieta ta.

Grasimile sunt foarte importante in dieta ta, desi ar trebui sa fie doar grasimile nesaturate si grasimile omega-3 si 6. Mai jos sunt cateva motive pentru care grasimea este atat de importanta pentru noi:

  • Grasimile ofera energie
  • Ele formeaza membrane celulare
  • Unele vitamine precum vitaminele A, E, D si K au nevoie de grasimi pentru a se absorbi.
  • Ei produc hormoni.
  • Grasimile formeaza un strat sub piele care protejeaza muschii si, in acelasi timp, ofera caldura corpului nostr
  • Nuci si seminte.
  • Inlocuiti uleiul de gatit obisnuit cu ulei de masline sau ulei de canola.

4. Vitamine si minerale

Acesti nutrienti sunt esentiali pentru organismul nostru, desi in cantitati mai mici in comparatie cu proteinele si carbohidratii. Desi in cantitati mici, ar trebui sa faca parte din dieta noastra zilnica, iar deficienta oricaruia dintre ele poate duce la probleme grave de sanatate.

5. Fibre

Fibrele sunt necesare pentru a ne normaliza miscarile intestinale. De asemenea, ajuta la prevenirea unor boli cronice grave, cum ar fi afectiunile cardiovasculare, cancerul si diabetul.

6. Fierul de calcat

Este un nutrient esential care ajuta la mentinerea nivelului de hemoglobina, la dezvoltarea celulelor creierului si la cresterea concentratiei.

7. Calciu

Alimentele bogate in calciu precum laptele, branza si iaurtul sunt esentiale pentru o sanatate buna

Dezvolta dintii si oasele si le intareste, prevenind fracturi. Aportul bun de calciu in dieta noastra previne, de asemenea, sansele de a dezvolta osteoporoza.